handdator

Visa fullständig version : Flicka får inte heta Elvis

infoswede
2008-06-03, 19:19
- Skatteverket avslog ansökan från föräldrarna -
Familjen ville döpa sin dotter till Elvis och sökte om lov :D hos Skatteverket!! Men det blev totalstopp. Skatteverket tycker inte att en flicka ska bära "ett förnamn som har maskulin prägel..

Skatteverket ska hålla käften och respektera demokratin som dom säger ska finnas i sverige!!

(Jag förmodar att skattebetalarna inte vill att deras skattemedel ska gå till såna som inte respekterar demokratiska principer)

Powerpuff
2008-06-03, 19:29
Helt otrolig berättelse, ser ingen anledning till varför hon inte kan heta Elvis.

Wuzac
2008-12-26, 00:21
Håller med er!! Tycker också psykotiska föräldrar har rätt att sätta vansinninga namn på sina barn! Freedom!! Som han som döpte sitt barn till "Adolf Hitler" i USA och sitt andra till "Ariskt nation". Varför skall myndigheterna lägga sig i?? Själv fick jag ett mellannamn som jag än i dag, 48 år gammal blir trackad för (men kan ta med ett smiley idag). Men va faan min föräldrar hade väl demokratisk rätt att utse mig till mobboffer!!?? Var skulle vi annars hamna? Varför inte döpa henne till Kurt-Urban?

Jävla stolpskott. Jag tycker det är skitbra att skatteverket stoppar alla CP-namnsättningar. Dom skyddar barnet. Vill flickan heta Elvis kan hon ju ändra till det när hon fyllt 18. Då är det iaf hennes val. Men säg så här: Kommer hon att byta till det då? Ja, när det snöar i helvetet,