Powerpuff
2008-06-04, 18:36
I USA och storbrittanien och t.o.m indonesien har dom funnits ett tag. Något som kallas för "Gated Community" är ett bostadsområde som är inhägnat och endast behöriga släpps in, besökare till boende släpps givetvis också in.
Vad är det som är så bra med Gated Communities ?
Många service fördelar som:
Biografer
Restaurang
Pool
Spa
Gym
Plus mycket annat finns att hitta i detta område.
Sveriges första Gated Community byggs för närvarande i Limhamn strax utanför Malmö.
Det enda negativa jag kan se med just detta projekt är att det lär bli endast rika personer som kommer att kunna skaffa sig en bostad här.
Jag hoppas på fler sådana här projekt som också kärnfamiljen och "vanliga" kommer att kunna ta del av.
En del kritiserar denna nya bostads formen men jag säger bara välkommen till sverige. Dom som vill bo på detta viset ska kunna göra det.
Vad är det som är så bra med Gated Communities ?
Många service fördelar som:
Biografer
Restaurang
Pool
Spa
Gym
Plus mycket annat finns att hitta i detta område.
Sveriges första Gated Community byggs för närvarande i Limhamn strax utanför Malmö.
Det enda negativa jag kan se med just detta projekt är att det lär bli endast rika personer som kommer att kunna skaffa sig en bostad här.
Jag hoppas på fler sådana här projekt som också kärnfamiljen och "vanliga" kommer att kunna ta del av.
En del kritiserar denna nya bostads formen men jag säger bara välkommen till sverige. Dom som vill bo på detta viset ska kunna göra det.